


Continu verbeteren trainingen
Technieken vanuit o.a. Lean, 6 Sigma of QRM kun je toepassen om je organisatie te verbeteren.
Bij deze e-trainingen krijg je basisinformatie over de methoden, zodat je daarna in de praktijk er goed mee aan de slag kunt. Sommige e-trainingen zijn specifiek voor sleutelposities en andere zijn geschikt voor alle medewerkers.
Welke visie/ techniek het beste bij jouw organisatie past, hangt af van jullie werkzaamheden. Wij kunnen desgewenst adviseren in de keuze hierin.
Snel en goed starten met continu verbeteren
Inzicht en daarmee draagvlak voor de aanpak
Up-to-date houden kennis van de technieken
Vaste elementen bij deze trainingen
01.
Wat is het?
02.
Hoe pas je het toe?
03.
Hoe borg je het?
04.
Tips voor succes
05.
Achtergrond informatie.

Meer verdienen = minder verliezen! We leggen je uit hoe je die zogenaamde verliezen uit de processen in je organisatie kunt halen. Waardoor je met hetzelfde werk meer rust, geld en plezier creëert.

Voor alles een plek en alles op z’n plek! Creëer samen met jouw team stap voor stap een lekker overzichtelijke, veilige werkplek. We gaan opruimen, alles een visueel vaste plek geven, schoonmaken, repareren, afspraken maken en zorgen dat we dat alles blijven doen.

Tegenwoordig hoor je overal de term ‘Lean’, maar wat houdt het nu eigenlijk in? Deze training geeft een korte introductie van deze ‘kapstok’, zodat je het gedachtegoed begrijpt. De vertaling naar de praktijk kun je in al onze andere trainingen zien: er zijn binnen Lean heel veel technieken die je kunt inzetten.

Ook QRM is een ‘kapstok’ in de verbeterwereld. We leggen uit wat dit gedachtegoed inhoudt en wanneer je deze invalshoek het beste kunt inzetten in jouw organisatie, en of je organisatie er al klaar voor is of niet. Dit geeft ook mooi draagvlak in je organisatie als je een QRM-traject wilt starten.

Heb jij dat ook weleens dat je iets wilt pakken en dat het op is? Niet echt handig dus! We nemen met je door hoe je binnen het bedrijf Kanban kan toepassen. Dit voor zowel in de productie als op kantoor. Het zorgt ervoor dat je nooit misgrijpt, maar ook niet bedolven raakt onder voorraad.

High mix, low volumes? Oftewel: hebben jullie in je organisatie te maken met hoge mix van klantvragen in kleine hoeveelheden? En moet je product of dienst dus steeds op een andere manier door de organisatie? In deze training leren we hoe je hier toch een continue flow in kunt creëren.

In deze training krijg je een uitleg over de methode die op papier zichtbaar maakt welke activiteiten waarde toevoegend zijn en welke activiteiten niet waarde toevoegend of misschien zelfs overbodig zijn voor jouw werkzaamheden. En hoe je dus vandaar uit een effectief werkproces kunt inrichten.